Reklamační podmínky
REKLAMAČNÍ PODMÍNKY
Dodavatel odpovídá odběrateli za vady zboží dle § 422 zákona č. 513/1991 Sb
obchodního zákoníku. Je –li odběratelem fyzická osoba, která je spotřebitelem ve smyslu
§52 odst.3 zák.č. 40/1964 Sb., odpovídá dodavatel za vady zboží dle
§619 a násl. zák. č. 40/1964 Sb., občanského zákoníku.
Odběratel je povinen prohlédnout zboží co nejdříve po přechodu nebezpečí škody na
zboží. Při osobním odběru zboží je povinen prohlédnout zboží neprodleně při jeho
převzetí.
Před další instalací, případně povrchovou úpravou je Kupující povinen ověřit (vyzkoušet),
zda se Zboží shoduje s požadavkem a zda správně pasuje (dosedá) na vozidle.
Kupující uplatňuje reklamaci na kvalitu zboží zakoupeného u prodávajícího na jakémkoli
prodejním místě prodávajícího. Případnou změnu nebo množstevní rozdíl zboží oproti
objednávce nebo dodacím dokladům uplatňuje kupující v prodejním místě prodávajícího,
kde zboží zakoupil a to nejpozději do tří pracovních dnů od data převzetí zboží. Po
uplynutí této lhůty prodávající za tyto vady v dodávce neodpovídá.
V případě, že má zboží dodané kupujícímu prostřednictvím externího dopravce zjevnou
vadu, je povinností kupujícího sepsat s dopravcem zápis o takové skutečnosti, nebo
zboží nepřevzít. Pokud kupující takový zápis k reklamaci nedoloží, nemusí být reklamace
prodávajícím uznána.
Kupující předává zboží do reklamace ihned po zjištění vady zboží a to spolu s vyplněným
reklamačním protokolem, který je k dispozici na webu prodávajícího a na všech prodejních
místech prodávajícího a zboží musí být předáno ve stavu, který umožňuje objektivní
posouzení reklamované vady.
V případě, že reklamace nebude řádně uplatněna na uvedeném reklamačním protokolu,
bude vrácena zpět odběrateli na náklady odběratele. Prodávající neodpovídá za přirozené
opotřebení zboží způsobené jeho obvyklým užíváním, za škody způsobené chemickými
vlivy a škody způsobené nevhodným skladováním u kupujícího. Prodávající neručí ani za
škody způsobené nevhodnou obsluhou, neodbornou montáží či nesprávným používáním a
za škody způsobené zásahem třetí osoby. Jde –li u zboží o odstranitelnou vadu, má
kupující právo na její bezplatné a řádné odstranění. Jinak má kupující právo na výměnu
zboží, nebo vrácení peněz.
Zboží prodávané prodávajícím je (s výjimkou autodoplňků) určeno k odborné
montáži. Proto je nutné při reklamaci předložit doklad o odborné montáži. Odbornou
montáží se rozumí montáž v autoservisu, nebo montáž osobou, která má oprávnění tuto
činnost vykonávat. Dokladem se rozumí potvrzení o montáži dílu, s uvedením
technologického postupu nebo faktura, popř. stvrzenka o zaplacení s uvedením
vykonaných prací, z nichž vyplývá, že byla na vozidlo (nutno uvést SPZ) namontována
součástka, která je předmětem reklamace (identifikace podle objednacího kódu zboží).
V tomto dokladu je dále nutné uvést stav tachometru při výměně dílu.
Při reklamaci elektrických a elektronických součástek je nutno doložit protokol
diagnostiky vozidla.